SenjaAirsoft
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


Senja Airsoft Klubb
 
IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  
Vinterspill kommer snarest.!

 

 Debrief etter game på Rødbergodden 16 August

Go down 
5 posters
AvInnlegg
MikMo
Admin



Antall Innlegg : 211
Join date : 09.06.2009
Telefonnummer : 97156687

Debrief etter game på Rødbergodden 16 August Empty
PosteTema: Debrief etter game på Rødbergodden 16 August   Debrief etter game på Rødbergodden 16 August EmptyAugust 17th 2009, 11:51

I utgangspunktet skulle denne gamen kjøres i Grønnlia, men når Eskild plutselig fant ut at han og Lars F faktisk hadde BIO kuler var vi kjapp til å bytte lokasjon. Myten om at BIO kule e crap kan forsåvidt også legges død. Guttan har brukt biokule i flere måneder uten å ha peil på at det va bio:D

Det er faktisk vanskelig å sette ord på nøyaktig hvor genialt rødbergodden er å spille på. Vi fikk vel utforsket ca 1/1000000 del av området på den tiden vi var der. Området er fullt av gamle bunkerser, skytestillinger/groper, løpegraver, befestninger, vanlige hus osv. Det er veier hvor man kan sette opp checkpoints o.l. For å korte ned og samtidig sammenfatte opplevelsen: Helt genialt!!

Vi startet med en King of the Hill game. Dette la vi til en gammel utkikkspost. Denne var komplett med nærforsvarsstillinger. Greit terreng, så angripende team hadde store muligheter for å komme nært innpå oss uten at vi kunne se dem. MERK: det var nevnt fra angripende team at det kan være lurt å ha høyere antall angripere enn forsvarere.

I runde 2 byttet vi forsvarsposisjonen til en gammel luftvernsstilling. Det som står igjen er en sirkel med 1.5 meter høye kanter og 2 utganger. Sirkelen er vel ca 8 meter i diameter. rundt denne er det også plenty med nærforsvarsstillinger. Denne kjørte vi i 2 runder og byttet på å forsvare. Første runde kom jeg og Rudi opp bak defending team og batbattet gutta i basen. Andre runde kom Jøran seg inn på nesten samme vis og fikk tatt basen.

Til slutt kjørte vi en ny king of the hill på samme lokasjon, men byttet da ut defending team. Mitt lag løste oppgaven på en helt annen måte enn første team og vi klarte da å ta objektet. Forsvarerne var da litt desimert, da de hadde en noob og manglet Ken Kaniff. Sistnevnte hadde visstnok et relativt intimt forhold til diverse nytelsesmidler dagen før og stinka verre av alkohol enn et trøndersk 17 mai tog.

Glede meg vanvittig te vi klare å samle 20-25 mann og ta ei overnatting ute på rødbergodden med games begge dager. Vi skal forsøke å få tak i detaljerte kart over området, slik at vi kan planlegge games på forhånd og bruke kart litt mer aktivt i spillingen.

En annen ting vi prøvde ut litt i går var bruk av radio. Vi hadde 3-4 radioer til hvert team. Dette muliggjorde at vi kunne kjøre diversions i forbindelse med flankeangrep og generell planlegging/samkjøring av både angrep og forsvar. For de som har mulighet til det henstiller jeg til å skaffe seg radio.

Thats it for now.

See you all out there.

mvh
Mikal
Til Toppen Go down
Eskild
Medlem
Eskild


Antall Innlegg : 37
Join date : 11.06.2009
Age : 34
Bosted : Finnsnes

Debrief etter game på Rødbergodden 16 August Empty
PosteTema: Re: Debrief etter game på Rødbergodden 16 August   Debrief etter game på Rødbergodden 16 August EmptyAugust 17th 2009, 14:00

Beste game so far imo Smile
Til Toppen Go down
Jørgen
Leder
Jørgen


Antall Innlegg : 194
Join date : 09.06.2009
Age : 33
Bosted : Senja, Gryllefjord

Debrief etter game på Rødbergodden 16 August Empty
PosteTema: Re: Debrief etter game på Rødbergodden 16 August   Debrief etter game på Rødbergodden 16 August EmptyAugust 17th 2009, 15:33

Damn.. sku vesst at d blei på rødbergsodden, da ville eg definitivt ha hevve meg me, uansett korr trøtt man skulle blidd på arbei imorrest.. :/

jeje, Glede meg syyykt t å få prøvd plassn.. Smile
Til Toppen Go down
jonnymi
Admin



Antall Innlegg : 226
Join date : 16.07.2009
Age : 34
Bosted : Gryllefjord
Telefonnummer : 95307411

Debrief etter game på Rødbergodden 16 August Empty
PosteTema: Re: Debrief etter game på Rødbergodden 16 August   Debrief etter game på Rødbergodden 16 August EmptyAugust 17th 2009, 15:42

Satan føle meg litt syk *Host host* hehe e det murligheit te SIBO???
Til Toppen Go down
MikMo
Admin



Antall Innlegg : 211
Join date : 09.06.2009
Telefonnummer : 97156687

Debrief etter game på Rødbergodden 16 August Empty
PosteTema: Re: Debrief etter game på Rødbergodden 16 August   Debrief etter game på Rødbergodden 16 August EmptyAugust 17th 2009, 16:05

Der e bygninge nok, men foreløpig e ingen av de vi har funne egna. Imidlertid e det såpass bebygd at vi lett kan stage et scenario som også involvere bygninger og strid mellom disse.

Det er også veier og veisperringer, så vi kan lett gjøre noe der også. Tenker da på terroristscenario av noe slag

Jørgen: bare å begynne å glede seg til neste game. Vi kjøre i gang te helga igjen. Bære legg ut om dokker vil ha det lørdag eller søndag. Husk at vi bør begynne tidligst mulig grunnet darkness.
Til Toppen Go down
Robin
Medlem
Robin


Antall Innlegg : 94
Join date : 09.06.2009
Age : 33
Bosted : Innersia
Telefonnummer : 97424995

Debrief etter game på Rødbergodden 16 August Empty
PosteTema: Re: Debrief etter game på Rødbergodden 16 August   Debrief etter game på Rødbergodden 16 August EmptyAugust 17th 2009, 16:43

fette vanvitti genialt game. Kunne godt tenke meg å spille mellom bygningen der nede neste helg. face-to face combat rett og slett=) lørdag/søndag, ett fett for meg. =)!

--Mr.T
Til Toppen Go down
Jørgen
Leder
Jørgen


Antall Innlegg : 194
Join date : 09.06.2009
Age : 33
Bosted : Senja, Gryllefjord

Debrief etter game på Rødbergodden 16 August Empty
PosteTema: Re: Debrief etter game på Rødbergodden 16 August   Debrief etter game på Rødbergodden 16 August EmptyAugust 17th 2009, 18:10

Neste helg e eg i lofoten på arbei.. Smile

Kommer heim helga etter d, håpe på game da..Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Debrief etter game på Rødbergodden 16 August Empty
PosteTema: Re: Debrief etter game på Rødbergodden 16 August   Debrief etter game på Rødbergodden 16 August Empty

Til Toppen Go down
 
Debrief etter game på Rødbergodden 16 August
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Debrief Rødbergodden 23 August
» game 13-09 Rødbergodden
» Nytt Game - RØDBERGODDEN !!! - Søndag 16.aug
» Debrief Flatneset 29.08.10 WW2
» Debrief Rødbergsodden 12.09.2010

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
SenjaAirsoft :: Her spiller vi :: Debriefing-
Gå Til: